недеља, 7. децембар 2014.

1050 PROPETIH KONJIĆA: Ferrari predstavio LaFerrari FXX K!

Ferrari je napokon predstavio ekstremnu verziju svog modela LaFerrari, koja nosi naziv FXX K, a koja se može pohvaliti da je ujedno i najsnažniji automobil koji je izašao iz pogona u Maranellu, sa svojih 1050 konjskih snaga!


Foto: Ferrari
Foto: Ferrari
Baš kao što je i najavljivano, Ferrari je u Abu Dhabiju predstavio svoj novi, najsnažniji model u ponudi, LaFerrari FXX K, kao još jedan od ekstremnih modela u okviru „XX“ razvojnog programa, nakon modela FXX (baziranog na Enzu) i 599XX.
FXX K pokreće 6,3-litarski atmosferski V12 motor koji oslobađa 860 konjskih snaga, kao i elektromotor snage 190 KS, koji u kombinaciji, ostvaruju ukupno fantastičnih 1050 „konja“ i preko 900 Nm obrtnog momenta!
Foto: Ferrari
Foto: Ferrari
Naravno, u skladu sa tradicijom, Ferrari nije objavio i podatke od performansama, mada se iz gore pomenutih brojki, kao i onih od „običnog“ LaFerrari modela, može pretpostaviti da će „sprint“ do 100 km/h trajati ispod tri sekunde, dok bi maksimalna brzina trebala da ide preko 350 km/h!
Foto: Ferrari
Foto: Ferrari
Kada je reč o dimenzijama, treba reći da je FXX K nešto duži (za 194 mm) i širi (za 59 mm) od serijskog LaFerrarija, dok mu je visina od 1116 mm, kao i međuosovinsko rastojanje od 2650 milimetara, identično. Za sada nema podataka o tome kolika je masa ovog modela, tj. da li je Ferrari uspeo da „skine“ još po koji kilogram, od ukupno 1345 kg, koliko je teška serijska verzija.
Foto: Ferrari
Foto: Ferrari
Vizuelno, najveće izmene tiču se aerodinamičkih dodataka, prednjeg spojlera i interesantno rešenog zadnjeg „krila“, za koje u Ferrariju tvrde da su povećali prianjanje za čak 50%, te da pri brzini od 200 km/h, proizvode pritisak na podlogu od čak 540 kilograma.
Foto: Ferrari
Foto: Ferrari
Interesantno je spomenuti i da u odnosu na “obični” LaFerrari, FXX K verzija pozadi koristi multilink oslanjanje, umesto dvostrukih poprečnih ramena, prilikom čijeg razvoja je Ferrari imao odredjenih poteskoca . Unapređen je i HY-KERS sistem, te je sada vozaču na raspolaganju četiri režima rada: Qualify (maksimalna snaga za mali broj krugova), Long Run (veći broj krugova), Manual Boost (najveći obrtni moment), Fast Charge (brzo punjenje baterije).
Foto: Ferrari
Foto: Ferrari
Za sada nema informacije o ceni ovog modela, ali je jasno da će biti za barem 50% viša u odnosu na LaFerrari, dok će budući vlasnici najverovatnije morati da budu i vlasnici “običnog” LaFerrari modela!

Нема коментара:

Постави коментар