Ferrari je napokon predstavio ekstremnu verziju svog modela LaFerrari, koja nosi naziv FXX K, a koja se može pohvaliti da je ujedno i najsnažniji automobil koji je izašao iz pogona u Maranellu, sa svojih 1050 konjskih snaga!
Baš kao što je i najavljivano, Ferrari je u Abu Dhabiju predstavio svoj novi, najsnažniji model u ponudi, LaFerrari FXX K, kao još jedan od ekstremnih modela u okviru „XX“ razvojnog programa, nakon modela FXX (baziranog na Enzu) i 599XX.
FXX K pokreće 6,3-litarski atmosferski V12 motor koji oslobađa 860 konjskih snaga, kao i elektromotor snage 190 KS, koji u kombinaciji, ostvaruju ukupno fantastičnih 1050 „konja“ i preko 900 Nm obrtnog momenta!
Naravno, u skladu sa tradicijom, Ferrari nije objavio i podatke od performansama, mada se iz gore pomenutih brojki, kao i onih od „običnog“ LaFerrari modela, može pretpostaviti da će „sprint“ do 100 km/h trajati ispod tri sekunde, dok bi maksimalna brzina trebala da ide preko 350 km/h!
Kada je reč o dimenzijama, treba reći da je FXX K nešto duži (za 194 mm) i širi (za 59 mm) od serijskog LaFerrarija, dok mu je visina od 1116 mm, kao i međuosovinsko rastojanje od 2650 milimetara, identično. Za sada nema podataka o tome kolika je masa ovog modela, tj. da li je Ferrari uspeo da „skine“ još po koji kilogram, od ukupno 1345 kg, koliko je teška serijska verzija.
Vizuelno, najveće izmene tiču se aerodinamičkih dodataka, prednjeg spojlera i interesantno rešenog zadnjeg „krila“, za koje u Ferrariju tvrde da su povećali prianjanje za čak 50%, te da pri brzini od 200 km/h, proizvode pritisak na podlogu od čak 540 kilograma.
Interesantno je spomenuti i da u odnosu na “obični” LaFerrari, FXX K verzija pozadi koristi multilink oslanjanje, umesto dvostrukih poprečnih ramena, prilikom čijeg razvoja je Ferrari imao odredjenih poteskoca . Unapređen je i HY-KERS sistem, te je sada vozaču na raspolaganju četiri režima rada: Qualify (maksimalna snaga za mali broj krugova), Long Run (veći broj krugova), Manual Boost (najveći obrtni moment), Fast Charge (brzo punjenje baterije).
Za sada nema informacije o ceni ovog modela, ali je jasno da će biti za barem 50% viša u odnosu na LaFerrari, dok će budući vlasnici najverovatnije morati da budu i vlasnici “običnog” LaFerrari modela!
Нема коментара:
Постави коментар